Alla inlägg den 23 februari 2010

Av gyllyan - 23 februari 2010 18:50

I dag har jag varit glimrande, vilken stjärna jag är! Jag har hunnit det som behövs, och det utan att jobba över nämnvärt. Viktigast av allt, jag har inte kännt mig stressad, jag har varit iskall och effektiv.


Kanske inte lika glimrande i trafiken dock eftersom jag var VÄLDIGT nära att smälla. Jag fick helt enkelt sladd på väg in på 72an från 55an, möte fick jag också. Tack och lov körde jag bara typ 40 km i h, trots det snurrade jag ett varv och landade med rumpan i snödrivan med fronten åt fel håll. Det var bara att starta bilen igen, göra en u-sväng och köra vidare. Men tro mig, jag körde lite långsammare resten av vägen för det är verkligen snorhalt!


Ibland kan jag sitta och bara titta på mina barn när de leker, bara för att de är så fantastiska.


Dagens reflektioner i korthet:


  • Har ni sett när man stoppar ner en blomma i flytande kväve? Så känns min täckjacka när det är 20 minus.
  • Vi borde avskaffa alla religösa högtider och kalla dem tradionella högtider istället. Varför? Jo för de bygger på traditioner och inte på religion, egentligen.

Jag tänker på huset 100 gånger om dagen, minst. Och på lillasyster, som måste ta hand om sig själv och bli frisk. Vi är släkt och ett av våra släktdrag är vår helt unika sammansättning av superhårt stål och sköraste spindelväv. Mao, vi går sönder lätt av vissa saker men kan klara helt enorma påfrestningar när det gäller annat. Så sov nu en vecka eller två systeryster

"När trollmor har lagt de elva små trollen och..."

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards