Alla inlägg den 22 februari 2010

Av gyllyan - 22 februari 2010 21:18

Blev lite sugen på bebis *gulp*

Kan man skriva så utan att alla kommer komma med små pikar framöver. För nej, det blir inga fler sådana här men sugen kan man ju bli, de är ju ändå helt undebara! I ett parallellt universum hade jag lagt alla planer om en karriär på hyllan och skaffat 2-3 ungar till istället. Karriär och karriär, inte fan orkar jag kämpa för att nå så värst långt, jag orkar ju med nöd och näppe att jobba på botten, nån ork till vassa armbågar har jag då verkligen inte. Men mitt jobb sliter. Och barn sliter. Och jag är inte så hållbar, jag har en tendens till att gå sönder, jag är liksom bara hoplappad lite bristfälligt så där, hopsydd glest med 7.0, inte 2.0 (jag vet, skitinternt för läkare men va fan, jag är ju en) Så det får räcka nu. Fast skulle det magiskt uppenbara sig en i magen skulle jag bli glad...även om jag drömde härom natten att jag satt på en offentlig toa med ett positivt gravtest i handen och grinade och sa: Det är fan omöjligt!


Och OS har jag börjat titta på också, vart ska det här sluta?


Ny svältkur väntar i mars för jag råkade se ett kort på mig som min käre son tagit...inte vackert! *ryser* Vilket också är en anledning till att inte skaffa fler barn, jag har ju inte återhämtat mig från den sista än. Och jag blir verkligen stor, jättestor!


Såg dessutom ett kort på mig när jag var 20 år, jag såg verkligen ut som min stora dotter. Nu förstår jag varför alla påstår att vi är så lika.


Hopp i säng!

Av gyllyan - 22 februari 2010 10:51




Sitter i bilen på väg hem från dagens besök på Ackis med stora dottern (vilket gick utmärkt, tackar som frågar) och hinner precis höra sista minutrarna på mitt favoritprogram, Morgonpasset i P3. Och vad avslutar dom med?! Jo, ett av mina favoritband, Volbeat! Som jag dessutom nästan glömt bort så jag blev sådär härligt påmind om hur fantastiskt bra dom är. Sjöng och log som en fån...dottern var lagom nöjd men inte brydde jag mig om det inte :-)


http://www.youtube.com/watch?v=1CpnUk95i_I



Nästan ännu bättre:


http://www.youtube.com/watch?v=VfWXo9gKYJ0


Nu längtar jag heljdlöst till sommaren och alla bra spelningar, kanske får jag förmånen att se Volbeat i sommar igen, såg dom ju två gånger i somras :-)


Volbeat 


Funderar på att se Sonisphere i England eftersom vi ändå ska dit och svågern ska gifta sig när kalaset kommer till Sverige. Måste få svärfar att ställa upp som barnvakt då bara och all logostik det betyder. Och så var det det där med tårtan, jag har lovat att göra deras brölloppstårta och det tar tid...då jag skulle vara i England, måste klura ut det mer *funderar*


Hoppas seniorerna får jobba skiten ur sig på avdelningen i dag *mohahahaha*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards