Alla inlägg under oktober 2010

Av gyllyan - 29 oktober 2010 19:51

Oj vad länge sen. Här har det hänt grejer.

Jag har fått AT. I Enköping. Precis som jag ville. Börjar den 28 mars.

Sen bad jag om förlängt vik på jobbet. Det fick jag inte, de hade inte råd. Men så ändrade de sig i dag så nu har jag anställning tills 1 februari. Jihoo!!

Jag bad i onsdags om en superonsdag. Det blev det inte. Det blev en superfredag istället.

Halloween-middag hos "grannarna" i morgon. Alla ska klä ut sig, vet bara inte till vad. Maken tcker min sjuksköterskeuniform skulle passa...tror inte det :-) Klassisk häxa kanske?


Vår nya soffa dök upp i dag. Synd bara att de glömde packa ner skruvar, ben och stora mattan vi också köpte. Klåpare! Oj vad de ska få kompensera i morgon när jag hämtar grejerna.

Av gyllyan - 18 oktober 2010 16:31

Jag blir bara mer och mer lik min far. Sitter i bilen och lyssnar på hårdrock. Om jag blundar och tänker på honom är det så jag ser honom. Lite lätt förvirrad och med nära till skratt, logisk men empatisk och snäll är också likheter. Må han leva för evigt.


Jag känner mig ofta ganska värdelös som läkare har jag kommit på. Kanske är det här husläkeriet inget för mig. Åtminstone vet jag med mig att jag känner mig bättre till mods varenda gång jag får se en röntgenbild eller hålla i en skalpell...eller åtmintone nåt vasst som får patienten att blöda. Jag längtar till AT när jag får gå runt på olika avdelningar igen....trodde aldrig jag skulle känna så! Men då får jag verkligen känna efter vart jag hör hemma.

Vill mest ha semester faktiskt. I brist på det tänkte jag gå så mycket som möjligt. Vi har stegtävling här på jobbet. Inte mot varandra alltså utan mot andra vårdcentraler. Och gå är ju mitt nya nöje så jag hänger på. Började första tävlingsdagen med att glömma stegräknaren. Förvirrad var det ja *mutter*


Måste prata med chefen om förlängning på viket...*pust*

Av gyllyan - 11 oktober 2010 21:31

Jag är lite glad i dag. Eftersom jag ska på AT-intervju. Ett steg närmare målen. Vad nu det är?


Lider av Volbeat-bakfylla. Vill bara tillbaka. Om jag inte får det, sova. Men eftersom jag inte får det heller så går jag. För promenera, det får jag.


Opererade bort ett aterom i dag. Sjukt kul. Och jag fick ut det, helt. Fick t.o.m beröm av erfarna syrran. *stolt*


Dagens reflektioner i korthet:

  • Varför är det så svårt att komma i säng när man är trött.
Av gyllyan - 10 oktober 2010 13:08

Vilken konsert!

Maken, syster yster x2 med makar och jag drog till Stockholm för att titta på Volbeat i går. Först var det signering på Bengans, själv lekte jag pressfotograf och tog några riktigt bra bilder. Maken fick den glimrande idén att köpa en dansk flagga som dom kunde signera. Tapas på Barcelona efter det, nästan som att vara där. Öl såklart, jag blev som vanligt glad i hatten och gjorde livet (o)värt att leva för alla.

Sen  var det konsert. GAHHHHHHHH!!!!!!!!

Vilka killar. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Jag kan knappt minnas sist jag varit på en sån bra konsert, om någonsin. Kanske möjligtvis Metallica i Paris.....

Och jag vevade med flaggan. Och det tog typ 10 s för basisten att upptäcka mig :-) Lite senare sångaren, även kallad Plopp. Inte alls dum idé det där med flaggan. Fast shit vad nära det var att jag inte fick ta med den, jag fick dyrt och heligt lova att jag inte skulle peta ut ögonen på folk.


 

Gissa vem han pekar på


 

Plopp och hans vänner



Dagens reflektioner i korthet:

  • Varför är alla dörrposter hemma hos oss skitiga i en viss höjd? Svar: Barn.
Av gyllyan - 5 oktober 2010 19:18

Jag är kär. I min man.

Tänkte jag skriva i går. Det är jag visserligen i dag med men det anmärkningsvärda är att jag fick mens i dag. Alltså PMS i går. Och ändå var jag kär. Klart anmärkningsvärt, värt att notera.


Vi har startat en promenadklubb, jag och två vänner. Vi går ca 5 km, tre gånger i veckan. Inget direkt resultat på vågen men grannen tyckte jag såg smal ut. Alltid nåt. Och kul har vi, vi hinner med tons av skvaller på den tiden.


Ingen reflektion, än.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards