Alla inlägg den 15 februari 2010

Av gyllyan - 15 februari 2010 21:54

Vem trodde jag att jag lurat, inte min kära dotter iaf, hon var lika arg i natt igen, fast hon kissat. Men blöjan var torr i morse så det blir billigare, alltid nåt. Det värsta av allt är att jag egenligen tycker att det är ganska mysigt när hon kommer in i vår säng...om bara hon också kunde tycka det *mutter* Resultatet av det blir att min arbetskollega som gått jour hela natten tyckte att jag verkade tröttare än han. Tror fan det, jag har gått jour i 3 år!

Annars har det varit en bra dag på jobbet. Jag vågade mig tom på att byta sida...inte till kirurgernas utan bara på avdelningen, nya patienter, nya rumsnummer. Så har jag bestämt mig för att ta semester v 14. Och på måndag för då ska stortjejen göra ett sömnEEG, en riktigt skojig historia NOT!

Apropå barn och sjukhus, i dag tog jag hand om min hittills yngsta patient (inte minsta dock eftersom tanter kan vara otroligt små) en blott 15-årig livrädd pojke som var både butter och trotsig, tur att jag övat hemma på både trotsig 3-åring och butter 15-åring.


Jag är verkligen en väldigt nyfiken person, just nu lite mer än annars eftersom mina vänner har för sig så många roliga saker.


Dagens reflektioner i korthet:






  • Hade jag ätit normalkost hade jag aldrig orkat den här första månaden.
  • Barn är faktiskt guds gåva till oss människor på jorden...trots allt.
  • Jag tror att ett lagom lång arbetsdag skulle vara ungeför 6 timmar.
  • Tänk att man kan vara så trött att man inte orkar gå och lägga sig, en rejäl paradox.
  • Det går verkligen att sälja allt till desperata människor, det bevisar varenda homeopat...som verkligen är de största kvacksalvarna som finns.

OS, jasså, har det startat? Borde jag vara intresserad? Fast då måste man ha ett liv va? Dåså, då skiter jag i det, kortversionen får man på nyheterna ändå.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards