Alla inlägg under december 2010

Av gyllyan - 22 december 2010 21:07

Nja, mycket sånt blir det inte från mig iaf, jag har tappat den. Totalt. Har varit hörbar ca 2 timmar på tre dygn. Min man säger att det är som om någon tryckt på min mute-knapp. Om jag hade nån. Grannen önskar att hans fru hade en hon också. Därför har han hängt här i tid och otid de senaste dagarna.


I denna stund är familjen (minus sovande treåring) på väg till stan för att hämta svärfar. Han skulle flygit hit med Brittish airways i dag men de fick ställa in, Heathrow har lite snöbekymmer. Kan man säga. Så han bokade om till SAS. Samma dag, samma flygplats. Den avgick 35 min försent bara. Vinterdäck, piloter utbildade i snökörning, egna plogbilar från Volvo/Saab? Vad vet jag men hit kommer han iaf, mot alla odds. Barnen är överlyckliga, det var många tårar som kom när de förstod att farfar kanske inte skulle hinna hit till julafton. Och då ska jag säga er att alla julklappar redan är här så det är inte de dom tänker på.


Spanat in diverse olika matlagningsprogram från andra sidan pölen, allt för att få lite idéer till vår traditionella engelska julmiddag på juldagen. Nytt för i år blir citrusvariant på kalkonen.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Tappat all tro på det allsmäktiga kortisonet. Tryckt i mig 12 st på inrådan av Dr Tönnesen, inte en tillstymmerlse till röst fördet.
  • 27 minus, det är jävligt kallt!
  • För många julklappar under granen, i år, igen.
Av gyllyan - 13 december 2010 19:31

Jag tycker synd om mig själv för jag är sjuk. Eller inte eftersom det gör att jag måste vara hemma men lämna barnen på dagis. Så inte så synd om mig. Tittat på två Katherine Heigl-filmer. Vikt en fruktansvärd massa tvätt. Tyckt att jag minsann är så gott som frisk. Tills jag försökt göra nåt, då har jag ändrat mig. Blir hemma i morgon också.


Dagens reflektioner i kjorthet:

  • Två lintotteungar som sjunger engelska julsånger och ritar, kan vara det mysigaste som finns.
Av gyllyan - 9 december 2010 18:38

I dag sa min man att jag har många kurvor men inga veck. Det gillar jag. Han också.


Hade inga patienter i dag så det blev en ledig dag, möten kan jag vara utan. Tydligen låg Cosmic nere hela dagen dessutom så jag hade väl ändå inte kunnat gjort nån nytta. Så jag tittade på en film, The Backup plan, Med J-Lo och han från Moonlight...Alex O´loughlin kanske? Snygg är han iaf och han var nog mer naken än hon. Hon var gravid i princip hela filmen så det passade sig kanske inte. Fast jag väljer att tro att hon inte är så snygg naken längre helt enkelt. Men det var han. Så där film, rätt bra story men så överdriven så jag blev less ibland. Min dotter ser ut som J-Lo, KontaKinte-rumpa och geting midja. Så ser inte jag ut. Alls. Borde egentligen sett den ihop med maken, då hade vi kunnat dreggla ihop. Titta ute, äta hemma.


Dagens reflektioner i korthet:

  • The walking dead. Bra serie. Årets julkalender, dålig.
Av gyllyan - 8 december 2010 22:22

Efter att ha gjort otaliga gynundersökningar har spänningen, eller vad man nu ska kalla det för, försvunnit. Helt. Är bara en av många kroppsdelar. Måste vara svårt att vara lesbisk gynekolog, totalt avsexualiserad. Samma gäller för hetro urolog. Fast det förstås, de flesta kvinnor tänder inte på penisar PUNKT. Manlig hetro gynekolog däremot. Vill inte ens tänka på det.


Ibland händer det grejer. Liten dement tant (med mustasch och skägg, helt ovidkommande) hade trillat utanför och kört in glasögonen i näsroten. Några stygn senare var hon som ny. Typ.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Fler bebisar åt folket!
  • Men varför måste folk lukta så illa!?
Av gyllyan - 7 december 2010 20:46

I dag var det bara jag och minsta dottern hemma. Liten familj. Tänk att jag en gång i tiden jämt hade sån liten familj, känns overkligt, annat liv liksom. Overkligt trött dessutom, känns inte som om jag kommer stå upp så länge till.

Nu så, färdiggnällt!


Annars går vi mot juletider, som alla vet. Så härligt, jag älskar julen. Ser fram emot en heldag hos mamma och pappa med alla syskonen med barn. Vi blir många!


Såg Böda camping i går. Vart hittar dom alla idioter, inte en enda var riktig i huvudet.


Hörde förresten att läkarkandidaterna är duktiga på att knarka. Låt mig säga så här, förvånar mig inte.


Annars tillbringar jag mycket tid med att göra för och emotlistor. För leder just nu. Och gör jag inte det så förundras jag av människor. Visserligen gör de mig galen men samtidigt, shit vad fascinerande det är med människor.


Se där, 3 st betraktelser över en galen värld.


Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards