Alla inlägg den 13 februari 2010

Av gyllyan - 13 februari 2010 17:38

Det vart en sååå lyckad kväll. Markus (Krunegård alltså) var ännu bättre än jag trodde! Och Katalin är verkligen ett mysigt ställe.


Markus Krunegård på Katalin 


På hemmafronten hade det också gått alldeles utmärkt, alla tre ungarna stod i fönstret och vinkade när vi åkte utan en enda tår. Dom hade somnat efter lite Lets dance och en ansenlig mängd godis. Och som vanligt när jag inte är hemma när lilla dottern somnar så sov hon hela natten, vad är det med den ungen? Själv somnade jag redan i bilen på vägen hem, tur att det inte var jag som körde.


Så har vi äntligen skottat bort snön från verandataket och carporten så nu sover vi lite lugnare här i hushållet. Förrutom stackars sonen då som får lov att sova i sovrummet där värmepumpen sitter på utsidan...satan vad det (annars effektiva) eländet kan brumma! Fast det talar vi tyst om, än har han inte noterat det nämligen.


I dag gick pojkens jeans sönder. Det i sig är knappast nåt ovanligt, det går åt många jeans i det här hushållet. Men det här tog rekordet, han hann ha dom i EN DAG!  Snacka om dålig kvalitet, tillbaka med dom på en gång.


Dagens reflektioner i korthet:





  • Borde man inte bygga i Sverige så det tål snö?
  • Varför fryser inte barn? Mina kan åtminstone springa nakna när jag själv har både tjocktröja och raggsockor på mig.
  • Undrar om jag kommer känna mig piggare och fräschare när jag är 60 år?
  • Jag tror jag ska prova nån annat ställe att jobba på när min anställning går ut...kanske...

Trevlig lördag mina när och kära och alla andra så klart.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards