Alla inlägg under november 2010

Av gyllyan - 23 november 2010 21:23

Det ska visst vara vinter i det här året också. Visserligen har det gjort november mindre grå och...lång. Men riskerar att göra själva vintern oändlig också. Fast jag får ju lite sommarpaus i slutet av februari.


Skam den som ger sig! Nu är en madrass bäddad på golvet igen för nu SKA jag få sova utan sur 3,5-åring som sparkar mig revbenen på nätterna för att hon tycker att jag ligger i vägen. I min egen säng!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Det bästa med mitt arbetsrum är dess placering. Det ligger nämligen precis där alla mammor ställer barnvagnarna. Så jag får skåda små supersöta bebisar och höra när deras stackars föräldrar försöker få ner deras små skriksvettiga, knubbiga kroppar i ytterkläderna utan att bryta ihop.
Av gyllyan - 17 november 2010 18:10

Detta har blivit en bortglömd plats i cyberrymden. Jag har bara inte tid. Har jag tid nu? Inte riktigt men de små ligger på golvet brevid mig och är ovanligt sams (ta i trä!) och ritar med formar, såna där i plast med hål i ni vet. Så jag surfade. För det har jag ju tid med. Knappt det heller ärligt talat men man måste ju prioritera. Hamnade på en gammal väns blogg. Roligt, skrattade högt flera gånger, tänkte till några fler. Insåg att jag borde kanske skriva lite i min egen. Eller inte, man kan ju sluta. Ligger inte för mig bara, gillar dessutom det här egentligen. Och tanken är ju att det ska bli mer tid framöver...hur jag nu tänkt lösa det, dygnet lär fortfarande ha 24 timmar. Men är man optimist så är man.

När jag tänker efter så innebär det mesta jag tänkt att ägna den här bloggen åt i framtiden MINDRE tid. Ja ja, man kan inte få allt här i livet. Och kanske kan jag omprioritera lite. För välstädat hem är inte nödvändigt..fast kanske ändå hälsobefrämjande, både för kropp och själ. Men vällagad mat då, model långkok? Så var det hälsan igen. TVn då? Just ja, har redan rensat bort det. Promenaderna med vännerna då? (desperat nu) Garanterat viktigt för hälsan, annars hade jag ALDRIG överlevt denna höst. Jobbet? (viskar försiktigt) Taget! Om jag bara kunde välja, sitter inte i den sitsen just nu men sen, då jävlar väljer jag bort heltiden.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards