Alla inlägg under mars 2010

Av gyllyan - 4 mars 2010 21:17

I morgon ska jag karva i ett sår. Sårrevision med ett annat ord fast det är just karva man gör. Sånt håller jag på med på dagarna, låter helt sjukt så här i skrift.


Åkte hem kl 15 i dag, 1 timme INNAN arbetsdagens slut, sug på den ni! Hann både handla på MAXI och hämta barnen i tid. Så maken fick tillfälle att jobba igen lite, hans tur att "jobba över" i tre timmar. Det var han värd...eller vad man nu ska ...äsch!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Fulaste frisyren: Långt megablonderat hår klippt i etapper och svart underhår, urk!
  • Bra initiativ av Blå Korset att låta alla grytor vara glutenfria...LCHF-vänligt med andra ord.

Nu ska jag göra blöjtårta, roligt.


Slutresultat:



Orkar inte skriva om LCHF i dag heller, ett framtidsprojekt alltså.

Av gyllyan - 3 mars 2010 21:17

Jag skrev faktiskt ett inlägg i går med men det försvann, sunkig känsla. Ny dag, nya tag.


Jag slapp berätta för en patient att hon skulle dö. Kände mig mycket befriad. Nu får nån annan stackare göra det men man är sig själv närmast. Och denna stackars kvinna har jag försökt få andra (läs kirurger) att hjälpa men det har bara varit en massa gafflande...tills min underläkarkollega går jour och mao kan göra som han vill, då händer det grejer. Och suravdelningen som igår vägrade ta i patienten med tång är där hon ligger nu efter att nån ryckt i rätt trådar. Nöjd!


I går försökte en kille ta sig förbi mig...mycket snö=trång gata. Så han skrapade mig när han insåg sitt misstag och backade tillbaka. Jag viftade såklart åt karl och stannade på andra sidan korsningen vid sidan. Och han gasar förbi! Självklart tog jag hans registreringsnummer men det blev inget på bilen så jag skiter i det. Men jag hoppas han oroar sig i månader att jag ska höra av mig.


Dagens övertid, tre timmar! Tack för en trevlig kandidat som frivilligt erbjöd sig att stanna kvar och hjälpa till. Annars har det varit två steg framåt och ett bak hela dagen. Då tar t.o.m det allra enklaste tid.


Greys på TV. Känns inte lika häftigt med Christinas hjärtopertioner när man jobbar med det hela dagarna...nåja, nu ljög jag allt, jag jobbar med det före och efter. Känns inte lika coolt iaf.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Ibland är det kul med gammal musik, man upptäcker att det finns låtar man inte tänker på med artister som man knappt minns som man gillar tex Glorius med Andreas Johnson. Eller den med Timbaland, Apologize.
  • Fortfarande sugen på att supa mig full och lyssna på Volbeat...för att sen dansa skiten ur mig på nån dansgolv nånstans.
  • Spanska, mycket vackert språk.

Konstigt det här med bloggande, jag vet ju att folk läser. Ändå känner jag behov att berätta ibland, ändå.


I morgon tror jag att jag ska skriva om fördelara med LCHF...men inte nu för jag orkar inte, måste sova.

Av gyllyan - 1 mars 2010 21:47

Kroppen är bra konstig. Kvinnor har ägglossning för att bli gravida, inget stort mysterium direkt. Men att man ska ha så ont just då att det är helt omöjligt att faktiskt göra barn är fan ett mysterium.


En vanlig måndag på jobbet...typ. Kanske lite mer kaos än vanligt, om det är möjligt. Varken jag eller kollegan hann gå på morgonmötet utan blev haffad av syrrorna direkt för att bli satta i arbete. Fullt ös och sen avslutades dagen med ett möte där kirurgerna visade sitt rätta jag, häftiga diskussioner som inte leder nånstans.


Bostaon Tea Party, kan det vara nåt?

Tydligen eftersom jag just skrattade högt. Och nån minut senare grät jag av skratt och min man tyckte som vanligt att jag var knäpp...eller min humor snarare.


Dagens reflektioner i korthet:


  • Man blir faktiskt lyckligare av att skratta.



Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards