Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Palmfredag

Av gyllyan - 14 maj 2010 21:38

I dag blev det halvdag på jobbet. En bra halvdag. Fast bästa kollegan slutade, hur ska jag klara mig utan honom!

En mycket forskningsintresserad äldre kollega fick höra att jag inte gjort mitt specialarbete än. Det accepterades inte. Så det verkar som om jag kommer göra ett sånt innan jag slutar där i juni. För det kanske blir så ändå. Eller, det var det känslan jag fick i dag. För hon sa "Tänk om vi hittar en legitimerad läkare, då blir ju du inte kvar hos oss i höst" Inte det jag ville höra. "Du är ju troligen kvar hos oss i höst" hade låtit mycket bättre. Men det gav mig en spark i arslet att höra mig för om lite andra jobb iaf.


Fixat lite på pooldäcket i dag. Eftersom vi inte får ha levande blommor på avdelningen längre blev det en massa stora monster över som jag då tog hem, med visionen om ett djungelhörn. Och så här blev resultatet.


  

Fantastiskt skönt var det ute i dag dessutom, jobbade i t-shirt utan att varken frysa eller svettas. I morgon blir det nog lite målning av staket, jag har alltid sett staketet runt poolen vitmålat. Och nu ska det genomföras.


Lillan är frisk igen, tack gud! Och Fleming.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Jag älskar fredagar kl 20.
  • Californication, nya True blood :-)
 
 
KD

KD

15 maj 2010 04:56

Vad läckert det ser ut!
Har ni stor trädgård?

http://kandidatdropp.blogg.se

 
Ingen bild

Gyllyan

15 maj 2010 22:24

Jo vars, ca 2000 kvm. Sol/pooldäcket man ser är på vår baksida. Numer är staketet runt om vitt dessutom, precis som det ska vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gyllyan - 26 februari 2011 00:04

En liten historia, direkt frän verkligheten, 5 minuter ur en mammas liv. Reser mig upp för att hämta en kudde till dottern. Tar med två tomma glas från bordet, lite kläder som ändå ska in i hennes rum och en teckning som brorsans hennes gjort som ha...

Av gyllyan - 2 februari 2011 09:47

Varde Cosmic. Skiten fungerar perfekt i dag, hallelulja! Tänk, tiden läkar alla sår. Jag har iaf fått skorpa på mitt. Och ett förtydligande, tydligen har grejer missuppfattats, my bad. Min man har INTE varit otrogen, det finns andra sätt at...

Av gyllyan - 1 februari 2011 22:37

Mindre arg. Mer ångest. Väldigt mycket mer trött. Kortare stubin. Mer magont. Smalare. Tacksam. Klokare. Fortfarande äcklad. ...

Av gyllyan - 31 januari 2011 19:14

Känns som ett bra tema just nu.  Lyssna och njut.     Och fantstiska Loppan dansar på bästa hårdrocksmanér när mamma spelar musik. Så jag ler. För hur kan man låta bli. Men gråter gör jag inte. Fast vad nära det var när jag var...

Av gyllyan - 31 januari 2011 14:20

En sunkig dag som denna borde Gud kunna vara lite schysst. Men nej, han ser till att hela journalsystemet strejkar. Så frustrationen flödar. Jag andas 10 djupa andetag och går ut från mitt rum.   Alla undrar, vad har hänt? Jag är sårad. Jag är ...

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards