Alla inlägg den 8 mars 2010

Av gyllyan - 8 mars 2010 21:23

Så blev det måndag igen. Som vanligt kom jag så sent att jag inte hann byta om innan mogonmötet. När ska jag börja få till det här då?

Vår (mycket bra!) nya chef ville prata med oss efter och då visade det sig att han uppfattat att arbetssituationen på avdelningen för oss underläkare inte är optimal...mild sagt. Vi diskuterade hur vi skulle kunna lösa det hela utan att vi blir bisittare. Kanske blir det så att nån kommer ner som stöd på eftermiddagarna, kan fungera. Jag hann inte hem innan lilldottern somnade, fick pussa på henne i sömnen :-(


Ramlade ner från vårt tak två gånger i går när vi skottade. Låter allvarligare än det var eftersom vi har så höga snödrivor runt om så fallhöjden bara blev nån meter. Kul känsla att åka rutschkana på ett tak.

Ite gjorde jag nåt av det jag trodde heller, jag åkte till mamma och pappa istället och gjorde mig en supermumsig, äkta cafe latte.


Nu är det faktiskt barmark här och där, visserligen bara där dom varit duktiga på att skotta från början men ändå!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Hollywood fruar...herre gud! Anna Anka har det varit sån rabalder om men fan vet om inte hon är den normalaste av dom.
  • Fast food på LCHFvis: Färdiggrillad kyckling med ostkuber och avocado.

Ska jag någonsin hinna träffa alla jag vill träffa?


Just det, höll nästan på att glömma, en man fick troligen en hjärtinfarkt på avdelningen, tack och lov för min underläkarkollega, jag var var ute på ett helt annat spår.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards