Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Emigrera nyklippt till Spanien.

Av gyllyan - 22 april 2010 21:29

Nyklippt, jajamensan.


Tittade på foton av gamla kursare, jag längtar tillbaka :-(


Vännen min vill köpa ett hus. Kanske kan jag hjälpa henne med det, vad härligt det vore. Då får hon klippa mig gratis resten av livet :-)


Dagen började lugnt på avdelningen, fick en komplimang för mitt hår och det är ju alltid en trevlig start på dagen. Lite senare kom TIVA på att dom var överbelagda och började skicka ner folk till oss som galningar. Så då blev vi överbelagda. Och för att lösa det måste vi skriva ut patienter...när vi ska vara restriktiva på det för alla våra infektioners skull. Moment 22. Dessutom ligger det patienter ute i landet som behöver opereras rätt så akut och vi har ingenstans att lägga dom. Sjukvårdslogistik är härlig, NOT! Jobbade över en timme, åkte och köpte sushi och satt och snackade skit med två vänner ett par timmar medans jag blev klippt, värdig avslutning på dagen ändå.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Det krävs en snöstorm för att ena Sverige. Vi emigrerar alla till varmare länder. Spanien?
  • Vilka läser egentigen min blogg, kan ni inte bara skriva nåt litet som kommentar så jag får se?
 
 
Morgana

Morgana

22 april 2010 22:27

Jag läser. Jue. :-)
/Morgana *som också vill vara nyklippt. Men jag är nyfärgad i alla fall hihi*

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christina N

22 april 2010 22:30

"nåt litet" ;)
Kram på dig, C

 
Ingen bild

kristina

22 april 2010 22:45

Hej Linda!då jag är på FB läser jag gärna din blogg!!gillar den.Såg oxå alla bilder på kursare ..nostalgi, man börjar undra vad den eller den gör nu.Själv är jag för trött att ens kommentera på FB-livet som läkare är visst en massa övertid och knappt nån lunch...o sen hem o ratta ungar och allt det...kristina

 
Ingen bild

Livan

22 april 2010 22:56

Klart jag läser din blogg den lyfter ju ibland hela kvällen! :-)

 
Ingen bild

jessica

22 april 2010 23:04

jag läser;)

 
Ingen bild

Thompa Roth

22 april 2010 23:48

Jag läser den

 
KD

KD

23 april 2010 06:08

Jag läser, men är dålig på att kommentera. Kul att följa dig och se hur du har det. Bloggade själv förut, men just nu känner jag inte riktigt något behov av det.

http://kandidatdropp.blogg.se

 
Ingen bild

sl

23 april 2010 08:08

Spaninen i all ära men jag stannar nog helst i svergie, rättare sagt järlåsa... *asg* Klippning för resten av livet e väl inte i närheten av vad du är värd!! Jag har sagt de förr men måste säga de igen... DU är den bästa vän man kan ha!!! Ha en bra dag o du stanna i sverige, tack!! ;)

 
Ingen bild

Ulrica

23 april 2010 11:20

Jag är inne och läser ibland. Får du dåligt med kommentarer? Sushi blir det nog här ikväll, men först leta nya trädgårdsmöbler. Billigt :( Ha en fin helg!

 
Ingen bild

granne/faster/f.d. svägerska/väninna

26 april 2010 08:40

me toooo! ; )

 
Ingen bild

Karin W

26 april 2010 11:56

Hej jag läser också :) får jag komma o hälsa på nästa gång jag är i bygden? kram /wessman

 
Ingen bild

Gyllyan

26 april 2010 21:35

Du är så välkommen så fröken Wessman! Vore roligt att höra om ditt liv, du verkar vara en riktig världsomseglare nu för tiden :-)

 
Ingen bild

Ullis

27 april 2010 14:33

Jag läser oxå när jag ser länken via FB och har tid! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gyllyan - 26 februari 2011 00:04

En liten historia, direkt frän verkligheten, 5 minuter ur en mammas liv. Reser mig upp för att hämta en kudde till dottern. Tar med två tomma glas från bordet, lite kläder som ändå ska in i hennes rum och en teckning som brorsans hennes gjort som ha...

Av gyllyan - 2 februari 2011 09:47

Varde Cosmic. Skiten fungerar perfekt i dag, hallelulja! Tänk, tiden läkar alla sår. Jag har iaf fått skorpa på mitt. Och ett förtydligande, tydligen har grejer missuppfattats, my bad. Min man har INTE varit otrogen, det finns andra sätt at...

Av gyllyan - 1 februari 2011 22:37

Mindre arg. Mer ångest. Väldigt mycket mer trött. Kortare stubin. Mer magont. Smalare. Tacksam. Klokare. Fortfarande äcklad. ...

Av gyllyan - 31 januari 2011 19:14

Känns som ett bra tema just nu.  Lyssna och njut.     Och fantstiska Loppan dansar på bästa hårdrocksmanér när mamma spelar musik. Så jag ler. För hur kan man låta bli. Men gråter gör jag inte. Fast vad nära det var när jag var...

Av gyllyan - 31 januari 2011 14:20

En sunkig dag som denna borde Gud kunna vara lite schysst. Men nej, han ser till att hela journalsystemet strejkar. Så frustrationen flödar. Jag andas 10 djupa andetag och går ut från mitt rum.   Alla undrar, vad har hänt? Jag är sårad. Jag är ...

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards