Alla inlägg den 19 april 2010

Av gyllyan - 19 april 2010 21:14

Men vilken skitmåndag! Fick reda på att jag troligen inte kommer få jobbet jag sökte till hösten. Är väl egentligen inte hela världen men man kan ju undra varför han ringde upp mig över huvud taget när jag sökte för sent och allt.

Så hade vi möte på jobbet om alla våra infektioner. Och jag vet att det omöjligt kan vara mitt fel men de hade ganska hårt kritik på hur arbetet sköts på avdelningen och även om de försäkrade allihopa att vi (jag och underläkarkollegan) inte alls kan lastas för de problemen så är det ändå min arbetsplats dom pratar om. Obehagligt, minst sagt. Jag fick lov att dricka terapikaffe efteråt på avdelningen. Men det positiva var att jag snackade med en av schemaläggarna i omklädningsrummet efteråt och hon skulle fixa att jag kom upp på op lite mer. Men kanske allra mest obehagliga är att infektionerna är uppe i så höga antal att avdelningen och op kanske får stängas. Avreagerade mig med In Flames på vägen hem i bilen.




Dagens reflektioner i korthet:

  • Tack och lov för vår!

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards