Alla inlägg den 29 april 2010

Av gyllyan - 29 april 2010 19:23

Gissa vem var på plats 7.50 i morse? Ombytt! Jo jag! Fast lyckan grusades lite av att vi inte hade någon morgonmöte så ingen jävel såg mig *mutter* Nytt försök i morgon.


Barnläggningspaus.


Såja, alla barnen sover. Inte 16-åringen såklart, hon somnar nog aldrig före mig. Jag har hunnit träna också. Första gången i år, pinsamt men sant. Vem kan tro att jag tränat minst 4 gånger i veckan en gång i tiden och varit stolt ägare av mycket vältränad kropp. Så kom det 2 barn till....

Träningsplanen ser ut som sådan. Roddmaskin tis, tors, lördag. Motionsspåret ons, söndag. Lyckas jag med det borde jag inte behöva bada i vassen i sommar. Bara hjärtat håller sig i schakt.


Hektiskt månad framöver. Båda döttrarna fyller år, resa (förhoppningsvis) till Astrid Lingrens värld, några fester, 2 utvecklingssamtal, svärmors födelsedag, lillasysters fördelsedag, brorsdotterns födelsedag, 3-års kontroll, en hälsokontroll och ett inredningsparty. Efter det kommer jag behöva semester.


Oh, glömde. Jag lekte kirurg i dag. Skrubbade och satte på mig sterila kläder och hela köret. Ni vet, händerna i luften, mössa och munskydd. Allt för att revidera ett sår som inte ville läka. 3 stygn vart det och bra gick det. Så jag är lite stolt ändå. Fast vi har inte sett slutet än tyvärr, han kanske ruttnar bort innefrån i nästa vecka.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Helt ok onsdag torsdag. Dagvill.
  • Jag är mer än lovligt förvirrad. Tur att inte patienterna vet det, då vore de lite mer oroliga.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards