Alla inlägg den 26 april 2010

Av gyllyan - 26 april 2010 21:35

Jag har bestämt mig. För att duga, som jag är. Kanske gå ner lite i vikt men inga andra interventioner. Vara en förebild, hälsosam men stolt. Att kroppen ändå visar spår över allt jag varit med om. För jag är en 35-årig 3-barnsmamma. Och en jävlig snygg sådan!


Min lilltjej kan sjunga Manboy...på perfekt engelska! Nog för hon är språkbegåvad och har påbrå. Men ändå!


Livet går vidare på avdelningen. Inte som vanligt dock eftersom vi inte opererar som vanligt. Kirurgerna sitter i Brainstorm-mötet hela dagen och jag är så lycklig att jag slipper. Men förmiddagen var lite kämpig, vårt journalsystem låg nere så det vart till att skriva papperremisser och skicka i rörposten.

Kom just på att jag glömde en grej i dag, faan!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Allt har en mening, ibland kan det bara ta lång tid innan man ser det. Undantaget är barn som dör, där kan inte ens positiva jag hitta nåt, på 1000 år.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards