Alla inlägg den 6 april 2010

Av gyllyan - 6 april 2010 21:26

Mitt hjärta har fått fnatt. Jag har alltid haft extraslag, inte så ofta men tillräckligt för att känna igen det och veta hur obehagligt det är när det känns som som hjärtat är i halsen och man måset hosta. Så känns det nu, typ 2 ggr per minut! Mycket irriterande. Måste bero på min galna förkylning. Jag har god lust att hälsa på avdelningen en sväng för att se hur mitt EKG ser ut, patologiskt helt klart. Dessutom hostar jag ju redan som fan av förkylningen. Orättvist!


Lilltjejen kräktes i morse igen, somnade sen av ren utmattning efter ett par timmar. Och vaknade som en ny unge. Jag har aldrig sett henne äta så mycket som hon gjorde till kvällsmaten. Hon tog av curryröran och åt säkert 5 tuggor innan hon meddelade att hon egentligen inte tyckte det var gott och tänkte äta makaroner istället. Och det gjorde hon, två portioner och brorsans leftovers. Äter upp sig den lilla kan man tro.


Hoppas på solsken i morgon så jag kan lura nån vän/granne att ta en promenad, för inte lär någon vilja umgås med oss inomhus iaf. Och så kommer bror och svåger hit och fixar fläkt och ny taostol, underbart! Man ska välja sina släktingar väl *flinar nöjt* Men mest av allt hoppas jag att hjärtat börjar slå normalt igen.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Sweet chili-chips är asgott!
  • Hammarbyserien, klart läsvärd. Lite obehaglig, ibland lite överdriven men underhållande. Författare, Carin Gerhardsen.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards