Alla inlägg den 13 april 2010

Av gyllyan - 13 april 2010 19:12

Långa, tunga dagar på avdelningen. Sjuka och inte alltid så samarbetsvilliga patienter...och anhöriga om jag ska vara ärlig. Lägg på tre sjuka kirurger och det bäddar för katastrof. Ändå ok dag, trodde där runt 2 att det skulle bli en massa övertimmar men jag satte in nästa växel och hann nästan klart i tid ändå.


Hämtade ut mediciner på vägen hem. Om man skriver ut en sort där det finns ett billigare, likvärdigt alternativ brukar ju personalen byta ut det automatiskt. Men tydligen inte när preparatet inte är förmånsberättigat. Men kloka kvinnan i kassan insåg (läste) att jag själv skrivit receptet och gjorde snabbt om det till ett pappersrecept och kunde då ändra. AJ LÖV BIIN Ö DOKTOR!


Inte har jag hört nån ifrån jobbet jag sökt heller. Lite störande eftersom det lät så väldigt positivt när han ringde och bad mig skicka in min CV. Tålamod!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Björn Skifts. Igen.
  • Livet har vänt åter. Det kallas vår.

Dexter-time!



Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards