Alla inlägg den 27 april 2010

Av gyllyan - 27 april 2010 14:00

Blev hemringd av dagis i dag. Tydligen hade lilltjejen varit lös i magen. Eftersom det hela inträffade på skogspromenaden fick hon bajsa i skogen och blev torkad av nåt "tjockt och mjukt" Mossa? Sen hade hon varit lite ledsen och inte ätit ordentligt av maten (potatis som hon inte gillar) på det så då tyckte dom att hon skulle hem??? Väl hemma kastar ungen i sig två plättar, 1,5 rostsmörgås och en glass. Sjuk, tror inte det va! Dagis i all ära, bra att det finns och vårt att väldigt bra, men allt lite väl fjantiga ibland.


Så jag gav mina två kandidater ledigt på eftermiddagen. Dom tyckte nog bara det var skönt. De är lite omotiverade måste jag säga. Nog för att jag minns hur värdelöst det kunde kännas att sitta på rond men faktum är att det är just det dom kommer göra under rätt många år efter examen. Mao måste de behärska det men jag får verkligen känslan av att de tycker att det är skittråkigt och totalt bortkastat med tid. Fast nu ska jag vara rättvis, alla är inte så men förvånadssvärt många.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Fick sova hela natten i natt. Är det så här det känns att vara pigg?

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards