Alla inlägg den 20 maj 2010

Av gyllyan - 20 maj 2010 08:20

Rena sjukstugan här hemma i dag. Stortjejen är sjuk, ligger i sin säng och sover. Pojken är sjuk, ligger i soffan, snörvlar och tittar på Ewok-film. Själv är jag hyfsat pigg men har fortfarande ingen röst så det blir till att vara hemma. Nu blir det ju kombo med Vård av sjukt barn så det är ju ok. Men känns inte helt bra, fortfarande hänger ju mitt jobb löst på avdelningen. Men vad ska jag göra, jag kan ju inte jobba utan röst och jag är inte den enda som varit sjuk sista tiden av läkarna heller. Men ändå känns det inte helt bra. Sjukt att man ska ha sån press!

Men lilltjejen är på dagis. I dag är det Förskolans dag och dom som ville fick vara utklädda. Hon skulle gå som sjuksköteska/doktor (egentligen en sjuksköterske-uniform men hon vet inte vad det är så hon säger doktor) Men hon ändrade sig, sin vana trogen. Ville vara kirurg i stället (ja, vi har en sån utstyrsel, med munskydd och allt) Men när vi rotade i utklädningslådan efter den hittade hon tomtedräkten. Jackpot! Så det blev det. Mitt i sommaren.


Så där ja! Ett par timmar senare är staketet färdigmålat. Insidan iaf. Och drygt halva utsidan. I vilket fall som helst är målarfärgen slut. Igen.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards