Alla inlägg den 4 maj 2010

Av gyllyan - 4 maj 2010 21:35

Det här var ju intressant, blev just utloggad, innan jag ens loggat in.


Stortjejen fyller 16 år i dag. Hur gick det till? En lite skrutt är vad hon är/borde vara. Familjen var här, minus tre syskon, de yngsta bangade, av olika anledningar. Men storebror hade med sin nya flickvän, det var ju intressant. Trevlig tjej. Men både jag och maken känner igen henne, kan bara inte placera henne???? Tror dotra mi är nöjd med dagen iaf. Hon fick välja kvällsmat, så där som sig bör på sin födelsedag. Hon valde spagetti med korv. Säger en del om att hon trots allt är ett barn :-) Och rik blev hon, alla kom med pengar/presentkort. Shoppingfrensi framöver. Tur att ungen har samma storlek som jag *ler*


Sökt jobbet i dag, jobbet jag inte ens vet om jag vill ha. Men man kan ju alltid tacka nej...


Op i morgon eftermiddag, där med basta! Jag ska ha blod på händerna minst en gång innan veckan är slut.

Lugnt på avdelningen annars. En gammal kursare kom upp i dag för att söka tjänsten till hösten. Kunde varken rekomendera henne till tjänsten eller tjänsten till henne.

Blev uppringd av en överläkare från Gävle i dag. Han begärde att jag skickade hem patienten i morgon. Trots flimmer och feber. Var så god!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Vill man ha nånting perfekt får man göra det själv.

God natt!

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards