Alla inlägg den 24 maj 2010

Av gyllyan - 24 maj 2010 20:11

Hungrig och irriterad är jag. Mest irriterad för att jag är hungrig såklart, jävla idé att man ska bli smal *fnyser* Men så glad jag blir när det är gjort.


Utbildning/kandidatansvariga på kliniken fick pedagogiska rosen i dag. Även om jag inte stod omnämd på nåt sätt vet jag att jag var delaktig i den och det känns ju bra. Mindre bra känns det att de tydligen intervjuar läkare med leg. Om nån nappar innebär det troligen att jag är arbetslös. Tillsvidare. För faktiskt, om ingen nappar på att anställa mig är dom dumma i huvudet, jag är en bra läkare! Fast det låter lite positivt på ett annat ställe så jag har hopp. Och andra positiva saken är att jag pratade med en av läkarna angående arbetet jag borde gjort under utbildningen men aldrig fick arslet ur att göra. Och hon hade redan tänkt ut ett. Ska bli sååå skönt att få det där ur världen!


Dagens reflektioner i korthet:

  • Pengar gör en inte lycklig, inte ens i närheten.
  • Det är värdelöst att vara arbetslös, tom fast man har råd med det.

Dags för mat.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards