Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Men vad heter det då?

Av gyllyan - 21 maj 2010 10:05

Så var rösten tillbaka. Visserligen lite skrovlig och svag men går att höra på normalt avstånd. Men jag är hemma i dag ändå, delvis för att spara på rösten men fraamför allt för att sonen fortfarande är sjuk.


Det blommar så vackert överallt, jag blir helt lycklig!


I dag blev även min favoritväxt i vår trädgård tuktad. Det är en doftjasmin som växer på hörnet av huset. Åtminstone tror jag att det är det. De som byggde det här huset och mao också anlade trädgården var trädgårdsmästare så det är fullt av lustiga växter här och där. Men eländet har senaste åren blivit mer och mer en risig buske, fler döda grenar än levande. Så nu fick jag nog. Ut med sekatören i högsta hugg. Kanske dör fanskapet nu. Men då ryker den, hellre det än ha en halvdöd en som man river sig på. Klämma mig lyckades jag med också, så nu är jag stolt ägare av en blodblåsa på tummen.

Vad ska jag göra hela eftermiddagen då. Maken tyckte klippa gräset men bästa medhjälpare (sonen) är för sjuk och har somnat i sin säng. Kanske måla lite :-) Eller jag vet! Skruva sönder farstukvisten. Eller vad det nu heter, trappen med tak vid "finingången". Den ska iaf byggas om och då måste mao den befintliga plockas ner. Och det är ju alltid roligt att ha sönder saker :-)


Dagens reflektioner i korthet:

  • Google kan användas till mycket. Rättstavning tex. Eftersom jag både är kass på ord och att stava dom använder jag det mycket, man får nämligen upp det rätta på förslag.
 
 
Ingen bild

Eya

21 maj 2010 20:37

haha, jag använder oxå google till det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gyllyan - 26 februari 2011 00:04

En liten historia, direkt frän verkligheten, 5 minuter ur en mammas liv. Reser mig upp för att hämta en kudde till dottern. Tar med två tomma glas från bordet, lite kläder som ändå ska in i hennes rum och en teckning som brorsans hennes gjort som ha...

Av gyllyan - 2 februari 2011 09:47

Varde Cosmic. Skiten fungerar perfekt i dag, hallelulja! Tänk, tiden läkar alla sår. Jag har iaf fått skorpa på mitt. Och ett förtydligande, tydligen har grejer missuppfattats, my bad. Min man har INTE varit otrogen, det finns andra sätt at...

Av gyllyan - 1 februari 2011 22:37

Mindre arg. Mer ångest. Väldigt mycket mer trött. Kortare stubin. Mer magont. Smalare. Tacksam. Klokare. Fortfarande äcklad. ...

Av gyllyan - 31 januari 2011 19:14

Känns som ett bra tema just nu.  Lyssna och njut.     Och fantstiska Loppan dansar på bästa hårdrocksmanér när mamma spelar musik. Så jag ler. För hur kan man låta bli. Men gråter gör jag inte. Fast vad nära det var när jag var...

Av gyllyan - 31 januari 2011 14:20

En sunkig dag som denna borde Gud kunna vara lite schysst. Men nej, han ser till att hela journalsystemet strejkar. Så frustrationen flödar. Jag andas 10 djupa andetag och går ut från mitt rum.   Alla undrar, vad har hänt? Jag är sårad. Jag är ...

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards