Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av gyllyan - 21 augusti 2010 20:02

Denna dag går i barnvaktens tecken. Grannens 3-åring kom först. Där hade deras barnvakt (föräldrarna firar 2-årig bröllopsdag med hotel m.m) haft en jobbig natt med 1-åringen så hon fick lite avlösning för att få vila när 1-åringen sov. Förlöpte smärtfritt. Sen kom ett syskonpar, 3 och 6 år, vars föräldrar skulle på bröllop. Barnens bästa vänner och som väntat, inga bekymmer. Dock har vi inte sett slutet än, de ska sova här och hur vi ska lyckas få de små 3-åringarna att somna i samma rum vet jag inte. Men planen är att helt enkelt låta dom vara uppe tills de mer eller mindre står och somnar.


Hösten är räddad, jobbet i hamn. Tydligen brukar dom inte anställa olegitimerade läkare (innan AT alltså) men gjorde ett undantag för mig pga min fantastiska ansökan. Känns bra, minst sagt.


Dagens reflektioner i korthet:

  • Tänk att det kan vara lättare att ta hand om 4 barn i stället för 2. Iaf om 2 av dom inte är ens egna. Fast vad vet jag, jag har aldrig haft 4 egna barn.

Presentation


Resan började med kniven mot strupen och hjärtat i handen - en icke thoraxkirug. Nu fortsätter resan som läkaren på huset.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Åsikter och tankar av andra.


Ovido - Quiz & Flashcards